Regulamin
§1 Postanowienie początkowe
1. Sklep internetowy wiatreo.pl, dostępny pod adresem internetowym www.wiatreo.pl, prowadzony jest przez Wiatreo.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu przy ul. Cygana 3, 45-121 Opole wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: PL9910496020 REGON: 161512672 KRS: 0000452361 adres poczty elektronicznej: wiatreo.pl@gmail.com numer telefonu: +48512786225
2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
3. Definicje:
- SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.wiatreo.pl
- SPRZEDAWCA – Wiatreo.pl Sp. z o. o.
- KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usług Sklepu
- KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego)
- PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu internetowego
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towaru zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego
- TOWAR – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
- KONTO – konto klienta w Sklepie internetowym, gdzie gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą
4. Kontakt ze Sklepem:
- Adres: ul. Cygana 3, 45-121 Opole, Polska
- Adres e-mail: wiatreo.pl@gmail.com
- Telefon: +48512786225
- Godziny pracy: pn-pt. 8:00-17:00
- Rachunki bankowe:
PLN: PL11 1020 3668 0000 5002 0457 5165
EUR: PL13 1020 3668 0000 5902 0457 5173
USD: PL50 1020 3668 0000 5902 0666 1559
5. Wymogi techniczne:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
- Włączona obsługa plików cookies
- Zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768 pikseli
6. Klient zobowiązany jest do:
- Korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami
- Podawania prawdziwych danych osobowych
- Niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa
- Korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego
7. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
8. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §2 Regulaminu.
9. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
10. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
§ 2 Odstąpienie od umowy zawartej na odległość
- Sprzedawca informuje o możliwości odstąpienia od umowy zawartej z konsumentem na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni. Wówczas koszt przesyłki pokrywa konsument.
- Konsument ma mieć możliwość sprawdzenia rzeczy, którą nabył jedynie w zakresie niezbędnym do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów, tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Ciężar dowodu, iż odstąpienie od umowy miało miejsce we właściwym terminie, spoczywa na konsumencie.
- Jeśli konsument korzysta z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy po użyciu towarów w stopniu większym, niż jest to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów, odpowiada za każde zmniejszenie wartości rzeczy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci mu zapłaconą cenę oraz koszt wysłania rzeczy od sprzedawcy do kupującego. Sprzedawca nie ponosi jednak kosztów odesłania rzeczy od kupującego do sprzedawcy.
- Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w § 1 pkt 6, do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Sprzedawca nie uzależnia uznania prawa odstąpienia od umowy od przyczyny odstąpienia podanej przez konsumenta w oświadczeniu o odstąpieniu.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawarty jest w załączniku do niniejszej informacji.
§ 3 Gwarancja
- Sprzedawca udziela gwarancji jakości sprzedanej rzeczy na okres 1 roku. Termin ten biegnie od dnia dostarczenia rzeczy kupującemu.
- W ramach gwarancji sprzedawca zapewnia usunięcie wad fabrycznych ujawnionych w terminie o którym mowa w § 2 pkt 1, poprzez naprawę rzeczy lub wymianę na nową.
- W przypadku zgłoszenia reklamacji z tytułu gwarancji, kupujący zobowiązany jest do dostarczenia sprzedającemu reklamowanego towaru na własny koszt równocześnie podając informację o sposobie wysyłki (numer listu przewozowego). Reklamowany towar należy wysłać na adres siedziby firmy:
Wiatreo.pl Sp. z o.o., ul. Cygana 3, 45-121 Opole, tel.: +48512786225, e-mail: wiatreo.pl@gmail.com
Wraz z reklamowanym towarem należy dostarczyć wypewnioną kartę reklamacyjną oraz dowód zakupu. Brak dostarczenia karty reklamacuyjnej uniemożliwi przeprowadzenie pełnej analizy zgłoszenia, a w konsekwencji reklamację uznamy za nierozpatrzoną.. W zgłoszeniu tym kupujący zobowiązany jest określić szczegółowo wykrytą wadę, sposób i datę jej wykrycia oraz określić, czy żąda naprawy rzeczy czy wymianę na nową. W przypadku braku wyboru żądania, uznaje się, że kupujący wybrał naprawę rzeczy.
§ 4 Reklamacja
- Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- W przypadku sprzedaży rzeczy używanej, okres rękojmi ulega skróceniu do 1 roku, a w przypadku umowy pomiędzy przedsiębiorcami, rękojmia jest wyłączona.
- Po zgłoszeniu reklamacji, kupujący jest zobowiązany powiadomić sprzedawcę niezwłocznie o wadzie i dacie jej wykrycia, zgłosić swoje żądanie reklamacyjne oraz określić, z jakiego tytułu zgłasza reklamację (rękojmia albo gwarancja).
- Wraz z wysłaniem rzeczy do sprzedawcy, kupujący powinien załączyć dowód zakupu rzeczy (paragon/kopia paragonu/potwierdzenie wykonania przelewu itp.) oraz kartę reklamacyjną. Zaleca się, aby w przypadku zakupu dokonywanego za pośrednictwem Allegro.pl, załączyć także nazwę (nick) kupującego na tym portalu. Reklamowany towar należy wysłać na adres:
Wiatreo.pl Sp. z o.o., ul. Cygana 3, 45-121 Opole, tel.: +48512786225, e-mail: wiatreo.pl@gmail.com - Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, sprzedawca udziela odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 14 dni od otrzymania reklamowanego towaru.
- Strony dopuszczają możliwość udzielenia przez sprzedawcę odpowiedzi na złożoną reklamację w formie elektronicznej (e-mail) lub telefonicznej, w tym poprzez wysłanie wiadomości SMS.
- Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
§ 5 Postanowienia końcowe
- Wraz z niniejszą Informacją, kupujący otrzymuje również instrukcję prawidłowego montażu.
- Jeżeli kupujący nie zgłosi zastrzeżeń w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu niniejszej Informacji, uważa się, że zaakceptował jej postanowienia w całości.
- Kupujący wyraża dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu związanym z realizacją umowy. Wyrażającemu zgodę przysługuje prawo dostępu do treści jego danych osobowych, możliwość ich poprawiania, a także prawo do żądania zaprzestania wykorzystywania danych w określonych celach.
- Dla umów zawartych pomiędzy przedsiębiorcami właściwy jest Sąd Rejonowy w Opolu.