§1 Postanowienie początkowe

1. Sklep internetowy wiatreo.pl, dostępny pod adresem internetowym www.wiatreo.pl, prowadzony jest przez Wiatreo.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu przy ul. Cygana 3, 45-121 Opole wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: PL9910496020 REGON: 161512672 KRS: 0000452361 adres poczty elektronicznej: wiatreo.pl@gmail.com numer telefonu: +48512786225

2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.

3. Definicje:

  • SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.wiatreo.pl
  • SPRZEDAWCA – Wiatreo.pl Sp. z o. o.
  • KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usług Sklepu
  • KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego)
  • PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego
  • REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu internetowego
  • UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towaru zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego
  • TOWAR – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
  • KONTO – konto klienta w Sklepie internetowym, gdzie gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach
  • FORMULARZ ZAMÓWIENIA – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia
  • ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą

4. Kontakt ze Sklepem:

  • Adres: ul. Cygana 3, 45-121 Opole, Polska
  • Adres e-mail: wiatreo.pl@gmail.com
  • Telefon: +48512786225
  • Godziny pracy: pn-pt. 8:00-17:00
  • Rachunki bankowe:

PLN: PL11 1020 3668 0000 5002 0457 5165

EUR: PL13 1020 3668 0000 5902 0457 5173

USD: PL50 1020 3668 0000 5902 0666 1559

5. Wymogi techniczne:

  • Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
  • Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
  • Włączona obsługa plików cookies
  • Zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768 pikseli

6. Klient zobowiązany jest do:

  • Korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami
  • Podawania prawdziwych danych osobowych
  • Niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa
  • Korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego

7. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

8. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §2 Regulaminu.

9. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

10. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

 

§ 2 Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

  1. Sprzedawca informuje o możliwości odstąpienia od umowy zawartej z konsumentem na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni. Wówczas koszt przesyłki pokrywa konsument.
  2. Konsument ma mieć możliwość sprawdzenia rzeczy, którą nabył jedynie w zakresie niezbędnym do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów, tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  3. Ciężar dowodu, iż odstąpienie od umowy miało miejsce we właściwym terminie, spoczywa na konsumencie.
  4. Jeśli konsument korzysta z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy po użyciu towarów w stopniu większym, niż jest to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów, odpowiada za każde zmniejszenie wartości rzeczy.
  5. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  6. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci mu zapłaconą cenę oraz koszt wysłania rzeczy od sprzedawcy do kupującego. Sprzedawca nie ponosi jednak kosztów odesłania rzeczy od kupującego do sprzedawcy.
  7. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w § 1 pkt 6, do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  9. Sprzedawca nie uzależnia uznania prawa odstąpienia od umowy od przyczyny odstąpienia podanej przez konsumenta w oświadczeniu o odstąpieniu.
  10. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawarty jest w załączniku do niniejszej informacji.

§ 3 Gwarancja

  1. Sprzedawca udziela gwarancji jakości sprzedanej rzeczy na okres 1 roku. Termin ten biegnie od dnia dostarczenia rzeczy kupującemu.
  2. W ramach gwarancji sprzedawca zapewnia usunięcie wad fabrycznych ujawnionych w terminie o którym mowa w § 2 pkt 1, poprzez naprawę rzeczy lub wymianę na nową.
  3. W przypadku zgłoszenia reklamacji z tytułu gwarancji, kupujący zobowiązany jest do dostarczenia sprzedającemu reklamowanego towaru na własny koszt równocześnie podając informację o sposobie wysyłki (numer listu przewozowego). Reklamowany towar należy wysłać na adres siedziby firmy:

       Wiatreo.pl Sp. z o.o., ul. Cygana 3, 45-121 Opole, tel.: +48512786225, e-mail: wiatreo.pl@gmail.com

      Wraz z reklamowanym towarem należy dostarczyć wypewnioną kartę reklamacyjną oraz dowód zakupu. Brak dostarczenia karty reklamacuyjnej uniemożliwi przeprowadzenie pełnej analizy zgłoszenia, a w konsekwencji reklamację uznamy za nierozpatrzoną.. W zgłoszeniu tym kupujący zobowiązany jest określić szczegółowo wykrytą wadę, sposób i datę jej wykrycia oraz określić, czy żąda naprawy rzeczy czy wymianę na nową. W przypadku braku wyboru żądania, uznaje się, że kupujący wybrał naprawę rzeczy.

§ 4 Reklamacja

  1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
  2. W przypadku sprzedaży rzeczy używanej, okres rękojmi ulega skróceniu do 1 roku, a w przypadku umowy pomiędzy przedsiębiorcami, rękojmia jest wyłączona.
  3. Po zgłoszeniu reklamacji, kupujący jest zobowiązany powiadomić sprzedawcę niezwłocznie o wadzie i dacie jej wykrycia, zgłosić swoje żądanie reklamacyjne oraz określić, z jakiego tytułu zgłasza reklamację (rękojmia albo gwarancja).
  4. Wraz z wysłaniem rzeczy do sprzedawcy, kupujący powinien załączyć dowód zakupu rzeczy (paragon/kopia paragonu/potwierdzenie wykonania przelewu itp.) oraz kartę reklamacyjną. Zaleca się, aby w przypadku zakupu dokonywanego za pośrednictwem Allegro.pl, załączyć także nazwę (nick) kupującego na tym portalu. Reklamowany towar należy wysłać na adres:
     Wiatreo.pl Sp. z o.o., ul. Cygana 3, 45-121 Opole, tel.: +48512786225, e-mail: wiatreo.pl@gmail.com
  5. Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, sprzedawca udziela odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 14 dni od otrzymania reklamowanego towaru.
  6. Strony dopuszczają możliwość udzielenia przez sprzedawcę odpowiedzi na złożoną reklamację w formie elektronicznej (e-mail) lub telefonicznej, w tym poprzez wysłanie wiadomości SMS.
  7. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

§ 5 Postanowienia końcowe

  1. Wraz z niniejszą Informacją, kupujący otrzymuje również instrukcję prawidłowego montażu.
  2. Jeżeli kupujący nie zgłosi zastrzeżeń w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu niniejszej Informacji, uważa się, że zaakceptował jej postanowienia w całości.
  3. Kupujący wyraża dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu związanym z realizacją umowy. Wyrażającemu zgodę przysługuje prawo dostępu do treści jego danych osobowych, możliwość ich poprawiania, a także prawo do żądania zaprzestania wykorzystywania danych w określonych celach.
  4. Dla umów zawartych pomiędzy przedsiębiorcami właściwy jest Sąd Rejonowy w Opolu.